söndag 14 februari 2010

Nytt om Glenfiddich Warehouse No. 68

I torsdags förra veckan skrev jag om att det skulle ske ett ägarbyte på Glenfiddich Warehouse No. 68 i Stockholm. Enligt uppgifter från krogen tar de nya ägarna över idag.

Nu i veckan var jag uppe i storstaden och (bland annat för att gå på Björn Skifs) men också för att besöka ett antal ölkrogar, däribland Glenfiddich. Mardrömscenariot fanns såklart att krogen skulle byta skepnad totalt. Skulle en av mina favoriter bland huvudstadens ölkrogar försvinna?

Men nu när jag pratat med dem kan jag vara lugn. Vissa förändringar kommer att ske men mycket kommer vara sig likt:

Krogens namn kommer bli detsamma. Dessutom kommer fokus på svensk öl finnas kvar, men med lite modifieringar. 5-6 av fatölskranarna kommer vara Gotlands Bryggeris sortiment. Ytterligare 5-6 kranar kommer vara Spendrups utländska sortiment (som Murphys, Paulaner med mera). 6 andra kranar ska vara från Nynäshamns Ångbryggeri. Och slutligen så kommer det finnas två roterade gästkranar där det kan röra sig om 5-6 olika sorter varje vecka. De kommer alltså bara beställa in 1-2 fat av varje sort så det gäller att vara snabb till kvarn om något spännande dyker upp. En Facebook-sida ska också startas upp där man bland annat kommer kunna läsa om vilka de aktuella gästfaten är.

Maten, som innan hade stort svenskt fokus, kommer också bestå. I vår kommer de också börja med lunch.

Tror det kan bli riktigt bra det här. Ska besöka dem i mitten av mars och återkommer med mer information då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar