fredag 2 september 2011

Äntligen, hösten är här!



Och vad betyder hösten? Maltiga, kakiga, fylliga och karamelliga ölsorter! Ni som känner mig vet vad jag tycker om ölsorter där maltens egenskaper får dominera. Himmelskt! Sigtuna Black October, Sigtuna Dunkel Lager, Mowhawk Rye Lager, St Eriks Rauköl och Sigtuna Höstporter... Jag är mycket spänd på att se hur dessa smakar och doftar. Än så länge har jag bara smakr på Mohawk Rye Lager och de sannerligen ingen besvikelse. Fina knäcktoner, pepprig, lite frisk mint, knäckebröd, kola, kakor. Riktigt gott helt enkelt! Och vad åt jag till? Svampmackor såklart! Äntligen är hösten här!

3 kommentarer:

  1. jag har hört att man blir snurrig av att knapra svamp. Sluta med det!

    SvaraRadera
  2. Det blir man av att brygga öl också... Åtminstone om man gör två satser samtidigt. Sluta med det och ta det lugnt!

    SvaraRadera